Glömsk

Gick hem från jobbet igår, och sen skottade jag snö i en timme - så när det äntligen blev dags för middag framemot kl 19 var jag utsvulten! Inte så konstigt. Än mindre förvånande när jag sedan plockade ur ryggsäcken och upptäckte att matsäcken låg kvar... jag glömde äta lunch igår!! Inte bra. Det är vådan av att vara lite för ivrig och göra flera saker samtidigt. Vissa saker har en tendens att bli bortglömda... fast det är första gången jag missat att äta. 
Nåja, inget ont som inte för nåt gott med sig - nu slapp jag bre mackor till dagens lunch! :)
Och ja, idag har jag kommit ihåg att äta!

Boktips: Døde menn går på ski av Knut Nærum - en kriminalgåta á la Tio små negerpojkar men i norsk fjällmiljö. Ett tämligen osannolikt gäng, bestående av bl.a. ägaren till en snabbmatskedja, en deckarförfattare, en fakir, en mångmiljonär och en professor i semiotik, skall tillbringa påskhelgen i en avsides belägen fjällstuga utan el, telefon eller andra bekvämligheter. Naturligtvis saknas täckning för mobiltelefoni och det är åtta timmar på skidor till närmsta by. Och nästan genast börjar folk trilla av pinn... Jag har hört CD-boksversionen, en radio-teaterinspelning komplett med isande skrik och andra ljudeffekter. Spännande - och roligt! För Knut Nærum har humor. Har gått till jobbet några morgnar och gapskrattat - den som inte observerat hörlurarna och fattat att jag lyssnat på något måste tro att jag är smått galen...



Nu funkar internetuppkopplingen här hemma utan större störningar - men jag ska nog skaffa en förstärkningsantenn i alla fall, vem vet när det börjar krångla nästa gång?
_ _ _ _ _ _ _ _ _

Försäkringskassan har fattat att jag flyttat - idag damp det beryktade orangea (bestämt form??) kuvertet ned i brevlådan. Dock har inte adressändringen slagit igenom på alla fronter - en del hamnar fortfarande i Örnsköldsvik. Tur att min andrahandshyresgäst inte har nåt emot att vidarebefordra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0