Yii-haa!

Har ni nån gång provat att sticka ut huvudet genom fönstret på ett tåg som kör i full fart? Precis, det kommer så mycket luft att man hinner liksom inte andas. Ungefär som när jag gick till jobbet imorse! :) Mötte en enda människa längs vägen, en tapper hundägare med en vovve i band som såg ut att helst vilja vända hem (hunden alltså). Annars var det bara jag och snöstormen längs gångvägen. Jo, det har blivit kallare, nu är det nordlig vind och snöyra. Det varnas för vindar uppemot dryga 20 m/s, så det lär säkert bli trafiksvårigheter på fjällövergångarna. Men jag hade i stort sett medvind till jobbet så det gick ingen nöd på mig! Lade visserligen nästan krokben för mig själv emellanåt när vindstötarna gjorde att jag inte satte ned fötterna där jag tänkt, men det tyckte jag var ganska komiskt så jag gick omkring och fnittrade för mig själv (herregud, vad ska folk tro, tur ingen hörde). Hittade ett nytt ställe man kan frysa om: knävecken. Otippat.

Om inte vinden vänder innan ikväll tar jag nog bussen hem. Annars kommer jag aldrig fram. Och så var det ju det där med att stötta kollektivtrafiken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0