En limpa är en limpa... eller?

Ja, jädrar! Norrmän och deras bröd!!

En av kollegorna har påpekat att vi svenskar inte kan baka bröd; att det bröd som finns att köpa i svenska butiker inte liknar nånting. När hon och familjen åker över till feriebostaden i Sverige har hon alltid med sig hembakt bröd för att de inte ska svälta ihjäl... nä, sååå illa är det kanske inte, men vi har uppenbarligen en del att lära av våra grannar i väster. Enligt dem.

Jag har hittat en brödsort som jag för det mesta håller mig till, nåt slags halvgrovt bröd med olivolja. Fast det var slut i butiken idag. Så jag tog det som innehållsmässigt verkade ligga närmast, även om förpackningen var i gräsligaste laget:

image488

Va?! SIMPSONS??!! Och så klagar de på våra svenska limpor. Hmpf! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0