Ogräs

Inget regn härute idag heller. Som vanligt såg vi svarta moln över fastlandet - och fick ju rapporter om regn i Umeå - men inte en droppe på ön. Eller jo, två kanske. Men det räcker inte - det blir till att vattna blommor och grönsaker. Och inte har vi nån slang eller pump från brunnen heller (den skulle behöva vara flera hundra meter lång i så fall) så vi bär vattnet i hinkar. Inte min favoritsysselsättning, men det är bra motion i alla fall... :)



FÖRE: Ogräset frodas och ärtskidorna kämpar...



EFTER: Men jag har varit duktig - nu ser det inte så illa ut, eller hur!



FÖRE: Här har pappa och Eva sått flera olika sorters blommor.



EFTER: Ähum... jag letar fortfarande efter blommorna...

FÖRE: Jordgubbslandet har antagit en vädigt gräsgrön ton... ändå rensade jag sist jag var här (i slutet av april)



EFTER: Sakta i backarna! Jag har inte hunnit så långt! Har ju faktiskt semester... :) Återkommer med ny lägesrapport imorgon.

Håller tummarna för att vi hinner börja skörda innan min semester är slut!

Igår hälsade jag på en kompis och hennes barn - och lilla valpen Tindra som är familjens nytillskott. Tio veckor gammal, nyfiken, ivrig och otroligt charmig. Lite svår att fotografera då hon aldrig är stilla... :)


Kommentarer
Postat av: Marie

Hur vet man vad som är ogräs och vad som är växter?

2008-07-02 @ 20:32:38
Postat av: Jenny

Det vet man inte. Man chansar.

Nädå! Jag tror mig ha hittat rader med små plantor som nog är blommor - ska rensa imorgon, och håller sen tummarna för att det som blir kvar inte är snörräta rader med ogräs... :)

Blommorna sätter vi alltid i den "värsta" änden av potatislandet (=där gräset letar sig in) och då blir det så här. Fast i år är det värre än vanligt eftersom ingen av oss hunnit göra nåt åt saken. Och pappa har fullt upp med att bekämpa ogräset på potatissängarna. Well, blir det inga blommor deppar vi inte för det!

2008-07-02 @ 22:22:06
Postat av: Marie

Låter bra. Man får välja sina deppanledningar. Hade tänkt öva lite golf idag, men blev depp över regn i stället. Knappt lönt deppa över det heller för det går ju inte att göra något åt. Kan väl regna på dina odlingar i stället så kan jag få vara torr.

2008-07-02 @ 22:48:46
Postat av: Marie

Förresten, odla på landssidan i stället så bygger vi en golfbana i ditt potatisland!

2008-07-02 @ 22:50:16
Postat av: Jenny

Fast om vi gör om potatislandet till gofbana är det nog pappa som blir deppig... :)

2008-07-03 @ 22:39:52
Postat av: Marie

Han kan få vara med och spela!

2008-07-03 @ 23:02:16
Postat av: Øyvind Nystad

for en underbar hund!!! :D

2008-12-15 @ 14:35:39
Postat av: martin

ursäkta, men vet ni hur jag kan finna pengar i väggen?

2008-12-15 @ 14:38:19
Postat av: martin

vä heter hunden?

2008-12-15 @ 14:39:03
Postat av: martin

ursäkta men jag så inte at det var Tindra

2008-12-15 @ 14:40:29
Postat av: martin

tjena! vä hender?

2008-12-15 @ 14:41:22
Postat av: Jenny

Hur man hittar pengar i väggen vete gudarna, om du har nåt bra förslag är jag idel öra!



Vad som händer? Jag försöker jobba med det är två elever här som hela tiden avbryter mig... :) :)

2008-12-15 @ 14:45:52
Postat av: martin

okey, Vem är dom elevena ?

2008-12-15 @ 14:46:55
Postat av: Jenny

De där virvelvisparna som går på idrottsprogrammet... massa överskottsenergi! :)

2008-12-15 @ 14:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0