Det ekar här!

Finns det nåt tommare än en tom skola?
När städpersonalen dessutom tömt hela matsalen för att bona golvet - då ekar det! :)



Idag kom min lånedisk - hurra!! Av olika anledningar blev det inte byggeleverna som tillverkade den, utan Nygård Trevarefabrikk (tror jag det heter) här i stan. Men döm om vår förvåning - den var inte monterad utan kom i tio platta paket... Gissa vilka som får skruva ihop den? Så fort jag får en idé är det vaktmästarna som får jobba! :)

Jag håller tummarna för att den står på plats innan jag åker imorgon (är ju nyfiken på hur den kommer ta sig ut!). Det kommer att bli en himla skillnad att sitta utanför kontordörren istället för innanför. Och när skolan börjar och mer än 1500 läroböcker på kort tid skall lånas ut till alla andra- och tredjeårselever, då tror jag lånedisken kommer bli både tids- och ryggbesparande! Som det är nu får jag hela tiden vrida mig fram och tillbaka då eleverna står i dörren men datorn inte är vänd åt samma håll. Opraktiskt! Och inte särskilt välkomnande...

 

Fotbollen: såklart att turkarna gick på en propp igår. Fast de föll med flaggan i topp - som de spelade! Och ikväll är det ryssarnas tur - hoppas de orkar hela vägen, vore kul med ett "nytt" lag i final. Jag ska titta med ett halvt öga, måste packa, diska, städa, tvätta också...

PS. Nu är bensinpriset uppe på över 14 kronor litern. Norska kronor. I svenska blir det drygt 16. Oäää! Väntar med att tanka tills jag kommer till Tärnaby, och håller tummarna för att det är billigare där...

Kommentarer
Postat av: Tor Audun

Jeg tanket opp i Strømsund i går kveld, da var dieselprisen 14.61 pr liter.

Traff på to bjørner og fikk tatt flere bilder av dem rett sør for østersund på tirsdag.

2008-06-26 @ 19:46:51
Postat av: Jenny

Bjørner!? Jøss! De bildene må jeg få se!

Hjemme på Holmön håper folk at bjørnen som har vært der har svømmet over til fastlandet... :)

2008-06-26 @ 21:50:52
Postat av: Marie

Hos oss är det assistenterna som får jobba med målning och fix när de inte har några elever att följa på sommaren. Mitt klassrum blir målat den här veckan. Första gången sedan jag började där för tio år sedan. Det tog visst två varv att få bort smutsen. Här på fastlandet önskar vi att björnen stannar på Holmön, men inte den dagen jag kommer!

2008-06-26 @ 23:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0