Plask!

Äsch! Jag skulle tagit bilen till jobbet idag! Det ösregnar... och nu är jag trött och hungrig och vill hem - men har inte regnkläderna med mig så jag väntar på att det ska lätta. Jobba över hade jag tänkt göra hur som helst (så mycket böcker som jag fått tillbaka idag så såg kontoret närmast ut som Jerusalems förstöring...) men inte så här länge! Varje gång jag tänkt att "nu ska jag cykla hem" så har regnet tilltagit. Hmpf. Nåja, jag har fått ordning på en hel del av böckerna i alla fall. Men det lär väl komma mer imorgon... :)

  Bokvagnen - bibliotekariens bäste vän?! :)
_ _ _ _ _ _ _ _

Kl 20.00:

Med torra kläder (blev i ärlighetens namn mer svettig än regnvåt) och snart mat i magen (har en pepperonipizza i ugnen) är jag på gott humör igen!  Men jag tänker inte göra många knop ikväll... :) Det blir nog fotbolls-EM. Ska kolla om Tyskland tar sig vidare (det gör de - väl?). Skulle lägga mig tidigt igår kväll (det hade jag behövt!) men fastnade framför matchen Tjeckien-Turkiet. Och vilken match det blev - turkarna tog i så det knakade och vände 0-2 till 3-2 och vips så tog de sig till kvartsfinal! Dock utan förestemålvakt eftersom han knuffade omkull en av tjeckerna och fick ett rött kort av den svenske domaren. Gissar att han ångrar sitt tilltag... (målvakten, inte domaren). Alltså, egentligen är jag inte fotbollsintresserad. Men när det drar ihop sig till mästerskap (i nästan vilken idrott som helst) - då kan jag hänga med, lite lagom sådär. Och än så länge kan jag ju heja på Sverige (även om jag inte tror de kommer klara sig så länge till - möjligen slår de Ryssland men sen åker de säkert ut i kvartsfinalen). Det är i alla fall praktiskt att matcherna går på kvällstid - när OS drar igång i augusti lär ju allt sändas mitt i natten. Opraktiskt! För oss, men inte för kineserna, förstås... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0