På Sveriges soligaste ö

Nu har jag SEMESTER! Kom till Holmön imorse, och naturligtvis skiner solen härute. Mamma och pappa mötte mig och mina 18 (!) kollin i Byviken, och som vanligt blev bilen så full att jag fick gå hem... :) Nu var det inte bara mina grejor, utan en hel del som skulle ut från Sävar (inklusive hinkar med blommor och en del frysvaror) - jag har faktiskt inte tömt hela lägenheten i Mosjøen för fyra veckors ledighet!

Kompisarna undrade häromhelgen om snön ligger kvar på Øyfjellet hela sommaren. Svaret blev att jag inte vet men att jag misstänker att allt smälter bort. Så här såg det ut igår morse - inte mycket snö kvar:



(håll i er - nu blir det inga kort på fjället på en hel månad!!)

Lånedisken är inte riktigt klar - fronten saknas. Men himmel så bra det blir!!

     

Vackra vyer under bilturen till Sävar igår kväll - Blå Vägen gjorde verkligen skäl för sitt namn:



Syrran kom med färjan nu ikväll - jag gick ner och mötte henne. Och då är jag uppe i 12 km promenad idag. Byviken-Myren-Byviken-Myren. Synd att jag glömde stegräknaren i Norge... :)

Träffade en liten filur längs vägen...



Nu ska vi äta tårta! En "hurra-nu-har-Eva-och-Jenny-semester-tårta", tror jag det är... :)

Sen blir det möjligen en cykeltur till Bergudden, i alla fall om lillasyster får bestämma. Storasyster tycker sig ha fått nog av friluftsaktiviteter för idag, men...  

Kommentarer
Postat av: Gunilla S

Välkommen tillbaka till Sverige! :) Vad fint det blir med lånedisken! Är den höj och sänkbar?



Hoppas du får en jättefin sommar på Holmön!



/Gunilla

2008-06-28 @ 23:12:47
Postat av: Tor Audun

Lånedisken ble jo bra.............selv om du kranglet med han som skulle levere den

he-he

Ser ut for at han forsto seg på lånedisker tross alt.

Du får ha god ferie så regner jeg med snøen er borte i fjellet når du kommer tilbake. Den bruker å bli borte i løpet av sommeren. Det er bare å se i dine første bilder av fjellet fra i fjor høst.

2008-06-29 @ 17:27:38
Postat av: Jenny

Gunilla: trevlig sommar till dig också!!

Näpp, lånedisken är inte höj- och sänkbar, men den är 90 cm hög och funkar således både om jag vill stå eller sitta. Fast jag måste skaffa en högre stol, sitter jag på den jag har nu når näsan knappt över kanten på disken... :)



Tor Audun: ja du, av og til er jeg ufattelig treg... jeg må da ha oppimot hundre bilder av Øyfjellet uten snø... kan jeg skylle på at jeg er svensk, tro...?

Lånedisken - joda, den blir knallbra og leverandøren har gjort en veldig god jobb. Men litt sta var han alt... jeg også. Uheldig kombinasjon?? :)

2008-06-29 @ 21:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0