Holmön

Vi var inte fler än fem personer på färjan ut till Holmön igår morse... soligt och fint i Norrfjärden, men mitt på Kvarken låg dimman tät - svårt att se var gränsen gick mellan himmel och hav!

image706

Den milda vintern har gjort att isen inte lagt än, det är bara spridda små flak men mest öppet vatten.

   

Holmön skymtar i dimman:



Isbeklädd pir...

   

På väg att klarna upp:



... och sen blev det en fin dag!

 

Men vintern har inte släppt sitt grepp - imorse 06.15 när jag gick ner till färjan (4660 steg enligt stegräknaren) såg det plötsligt ut så här:

 

Åkte iland och har tagit mig i kragen idag och tvättat bilen för första gången på evigheter - men sen åkte mamma och jag in till Umeå en sväng så efter några mil i snöslasket på E4:an är den dessvärre mogen för tvätt igen... men det är lika bra att lugna sig, imorgon ska jag ner till Örnsköldsvik och på onsdag in till Umeå för att lämna bilen på service. Fler mil i snöslask... :) 

Kommentarer
Postat av: Marie

...och salt. :(

2008-03-17 @ 21:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0