Boknörd...

... är jag väl i viss mån, men oteknisk så det sjunger om det. Inspirerad av kollegor som provat så ville jag också ta boknördstestet (det hittar ni här). Sagt och gjort. Jag landade på det (i bibliotekariekretsar) blygsamma resultatet 65%, vilket jag delvis skyller på att jag inte kunde svara på frågorna om vilka böcker det lästes högt ur (=vi saknar ljud på datorn här på jobbet) utan chansade blint på svaren. Och de blev säkert fel. Men - sen fick jag problem med att lägga in resultatet på min blogg medelst världshistoriens längsta länk. Det sket sig. Så nu får ni inte se den fina bilden där det står att det är imponerande att jag med mitt lilla huvud har läst så många böcker och att jag dessutom är snygg! Hm. Vet inte om jag ska tolka det hela som en komplimang eller bli förorättad...? :)

Ett boktips, apropå detta: Anna Gavaldas Tillsammans är man mindre ensam. Åh, så bra den är! En bok som man blir lycklig av!! Jag har hört den som ljudbok, var lite skeptisk till Eva Röse som inläsare men hon passar helt perfekt. Eva (inte Röse) har rekommenderat filmen också, men det kan vara bra att vänta ett tag med den, för som vanligt blir man säkert besviken på alla bortplockade och förändrade detaljer om man har boken i alltför färskt minne.
_ _ _ _ _ _ _ _

Vilka söta killar! Två av fordonseleverna har precis varit här med nyckeln till min bil. "Är det du som har en Skoda?" sa de allvarsamt och lite slokörat. "Vi har haft sönder den..." Fast en av dem kunde inte låta bli att dra på munnen så jag blev inte alltför förskräckt. :)

Nu är därmed sommardäcken på plats - bara att tuta och köra! Ska ge mig ut på upptäcktsfärd i omgivningarna framöver, det finns många platser jag vill se.
_ _ _ _ _ _ _ _

OK, jag fick just in en efterlysning på hur arbetet med vår myshörna fortskrider. Det går framåt! Faktum är att en av vaktmästarna tillbringar så mycket tid här att lärarna kommer direkt hit när de ska ha tag på honom... (Jag hoppas han inte märker att jag råkat sätta handen mot den nymålade dörrkarmen. Ooops.)

Imorgon sätter vi upp tidskriftshyllorna, sen väntar vi på att eleleverna ska fixa takbelysningen och så har vi beställt en skjutdörr till det hörn som ska användas till magasin. Och så ska vi beställa en soffa. Och pynta lite.

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0