Dripp dropp

Igår vippade bensinpriset över 13-kronorsstrecket här. 13,04 närmare bestämt. Omräknat i svenska pengar (jag räknar med en kurs på 1,15) fattas det ett halvt öre i 15 kronor. Oooää! Jag borde nog tagit cykeln imorse... men när jag vaknade av att regnet smattrade mot rutan kändes det inte så lockande. Annars har jag ju faktiskt köpt mig en cykelhjälm - ska nog premiärinviga den i helgen. Jag är en sån där som inte alls reagerar på att andra har hjälm på sig men tycker jag ser korkad ut när jag själv spänner fast den under hakan. Dumt.
_ _ _ _ _ _

Nu är de nya tidskriftshyllorna på plats i vår myshörna! Fast i ärlighetens namn vet jag inte om myshörna är rätt benämning - i alla fall inte ur (en del) elevers perspektiv. En av killarna sa häromveckan att hans vision av en myshörna var ett madrasserat rum där det stack ut sugrör ur väggarna som man kunde dricka läsk ur. Han kommer att bli grymt besviken. Och en av lärarna föreslog ett loft med dubbelsäng... Nåja, vi kan inte tillfredsställa alla!

 <- nya hyllorna                 gamla hyllorna -> 

De tecknade serierna får nog inte plats i hörnan, tyvärr. Men vi har tagit ett av de skåp som tidigare stod inne på kontoret och gjort seriehyllor av det - i alla fall bättre än att de ska ligga travade på nedersta hyllan under fantasyböckerna.



(observera den läskiga gröna väggfärgen - ska försöka ställa in mig hos vaktmästarna så de målar över den med caffe latte som vi nu har i resten av biblioteket)

Här i landet är annandag pingst fortfarande en röd dag - så jag får en långhelg! För eleverna blir den ännu längre - de har ledigt på tisdag för vi har en studiedag, där vi bl.a. ska gå igenom den elevundersökning som gjorts för att se vad vi kan förbättra här på skolan. 

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0