Neeeej!

Nu snöar det! Aaagh! När jag cyklade hemifrån var det +5 och riktigt fint, så jag ställde ut alla plantorna. Det borde jag tydligen låtit bli...

Väderleksprognosen förutspår dock att det ska bli sol imorgon, vilket gläder alla national-dagsfirande norrmän.
_ _ _ _ _ _

Vet ni att Skorpan i Bröderna Lejonhjärta heter Kavring i norsk översättning?
_ _ _ _ _ _

Pratade med en kompis i Sogndal igår kväll. Vi hade rätt kul åt det faktum att jag råkade slå på TV:n och där direktsändes fotbollsmatchen Sogndal-Notodden - samma match som hon kunde se live när hon tittade ut genom sitt vardagsrumsfönster! Och när hon berättade att det småregnade och att en fin regnbåge tecknade sig över stan - då kunde jag replikera med att jag faktiskt såg den, jag också! Fast kameramännen var lite dåliga på att zooma in annat än matchen. Å andra sidan var det väl den de var där för att täcka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0