Säga nej

... är nåt jag behöver träna på. Vilket rätt många i min bekantskapkrets har upptäckt.
Och påpekat. Och jadå, ni har så rätt!

Jag har precis övat. Och lyckades - till hälften... Det dök nämligen upp en herre här i bibblan, och han var ganska påstridig - tyckte att jag bara måste köpa alla de fem titlar han hade med sig (och som han själv var författare till). Jag lyckades avböja några, men sa till slut ja til två faktaböcker om Balkan. De såg rätt OK ut och vi har ganska få geografiböcker som presenterar världens länder.

Apropå detta: rent generellt är det skillnad på Sverige och Norge i det avseendet att direkt-försäljning är mycket vanligare här - nu är det alltså bokmarknaden jag menar. Jag vet inte hur många bokförlagsrepresentanter som ringt hit till bibblan sen jag började jobba här. Minst 20 i alla fall.

Men det här var första gången försäljaren/författaren dök upp i egen hög person! :)

Kommentarer
Postat av: Tova

Hej Jenny!



Nu tittar jag in här och måste bara få berätta att jag gick en väldigt bra kurs en gång i att säga nej. Vill du gå den?



Ha det gott! Tova

2008-05-15 @ 22:01:32
URL: http://urmittperspektivsett.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Skulle säkert inte skada! :)

Fast jag har blivit bättre och bättre på att säga ifrån - har bl.a. lyckats neka till tre styrelseuppdrag bara efter jul. Så det tar sig. Kanske jag klarar mig utan kurs?



PS. Fina bilder på din blogg!!

2008-05-16 @ 08:28:51
Postat av: Tova

Grattis! Du har lyckats med kursen!



Själva idéen med kursen var att tacka nej. Själv misslyckades jag.



Tack, kul att du gillar mina bilder.

2008-05-18 @ 13:36:01
Postat av: Jenny

Aha! :)

2008-05-18 @ 17:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0