Snart sommar

Här är sommarkänslorna är på väg att infinna sig - har precis blivit bjuden på glass av några elever! Och väderleksprognosen förutspår sol och 22 plusgrader för imorgon. Härligt. Häggen har börjat blomma - det luktar såå gott! (ja, jag vet att det är en pensé på bilden... men det gör väl inget??)



Hemma i Sverige är sommarlovet precis om hörnet - Parkskolans elever slutar nästa torsdag. Bara en vecka kvar... Här i Vefsn är det ytterligare två veckor innan sommarlovet drar igång - och här slutar elever och lärare samma dag. Inte som i Sverige, att lärarkåren har några dagar efter skolavslutningen till att uppsummera och avrunda. Nåja, alla sätt är bra, antar jag. Själv jobbar jag t.o.m. fredag 27/6 - då bär det av hem till Holmön!!
_ _ _ _ _ _

Såg Die Hard 4.0 igår (jo, jag är en sån där som tycker det är rätt kul att se amerikansk action emellanåt - kulturarbetare eller ej). Slagsmål, vapenskrammel, biljakter och allt som hör till - och hjälten räddar än en gång världen från undergång. Inget oväntat, förstås. Men rätt spännande ändå, och framför allt berättat med en del humor. Så jag satt och fnissade nöjt! Men det är klart, att göra en sån där film kräver resurser - när eftertexterna började rulla visade det sig att det var 120 (!) stuntmän inblandade. Jisses...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0