Sverige-utflykt

Jaha, så har jag besökt Gränslös Handel i Umfors. Det finns säkert en del man kan fynda där, men jag hittade platt intet... Handlade däremot både på ICA i Hemavan och Konsum i Tärnaby! :)

HAEF-breven är postade och förhoppningsvis snart framme i Umeå (det är bussen som går Mo i Rana-Umeå som tömmer brevlådan i Tärnaby om jag fattat rätt, och den passerade en kvart efter att jag lagt breven på lådan).



Krutfjellvegen känns numera rätt hemtam. Det har blivit ett antal resor över gränsen!!





Norsk ordkunskap:
potteskår = krukskärvor
snelle = rulle på ett fiskespö
klosset = klumpig
ellevill = helvild, helgalen

(jag lyssnar för tillfället på ungdomsboken XXL av Jon Ewo - en maksimalistisk roman om livet, kjærligheten og den store gjedda - och där dök ovanstående upp)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0