Första advent

Julen närmar sig... har inte fixat en enda julklapp än. Måste sätta fart!!
Men adventsstake + stjärnor har jag i alla fall fått på plats idag. Och en tomte - kunde inte låta bli fastän det egentligen är alldeles för tidigt. Brukar faktiskt tillåta mig att tjuvstarta lite - för jag åker ju hem till jul och är borta i två veckor - och när jag kommer tillbaka är det dags att packa undan allt igen. Så om jag ska hinna känna att det är jul i lägenheten så... Men den dag det ska firas jul hemma hos mig, då kommer jag nog vänta lite längre... :)

   

Utebelysningen hade jag runt balkongräcket när jag bodde i Övik - men nu har jag ju ingen balkong... Granrisgirlanden borde naturligtvis viras runt stolparna i likhet med ljusslingan - men den är för kort. Det ser säkert underligt ut från utsidan - men det får duga. I fjol tog jag inte ens fram den, men nu kom jag på att jag skulle prova!

 
_ _ _ _ _

Kungaparet kommer till Sävar nästa sommar! Och de ska bland annat göra ett stopp i Kryppedalen - ett par hundra meter från huset där vi bor. Mamma har räknat ut att det kommer krylla av Säpo-folk runt knuten... :)
_ _ _ _ _

Glömde ju berätta: på möhippan i fredags träffade jag för första gången en vefsning som varit på Holmön! Men - hon var inte särskilt imponerad. "Det var ju bara skog, jag trodde det skulle vara som på Saltkråkan!"
 
Hm.

Nä, Holmön är inte Saltkråkan. Ja, det finns väldigt mycket skog på ön. Men det är fint där ändå!!! Tycker jag. Och många med mig - se här. Välkomna på besök! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0