Sätta folk i arbete

Håhåjaja. Vad kollegorna ska tycka jag är jobbig. Jag mutade en vaktmästare med lussekatter igår, för att få hjälp att montera kontakter och en strömbrytare på en sladd - tänkte äntligen sätta upp min kökslampa som legat på en hylla sen i fjol. Problemet är att vi inte har samma typ av kontakter/uttag till takbelysning i Sverige och Norge. De svenska "honorna" och "hanarna" är obekanta här. Men med lite fix och trix går det ändå. Trodde jag. Fick tillbaka den monte-rade sladden igår, gick glad i hågen hem, satte i kontakten - och jodå, lampan lyste. Slog så av strömbrytaren. Och vips så blev hela lägenheten svart. Kortslutning och huvudsäkringen sa "poff". Gissa om jag blev förvånad....? Tack och lov har hyresvärden och jag separata säkringar så det vara bara min lägenhet som blev strömlös!
Idag tog jag så med mig sladden igen - och berättade för en förvånad vaktmästare vad som hänt. Nu har han + lärare och elever på elprogrammet har slagit sina kloka huvuden ihop. Utan att kunna lokalisera felet. Eeehh... det här kan bli dyrt för mig... :) De har lovat fortsätta undersökningen på måndag - håll tummarna!

Trevlig helg!
Om inte internetuppkopplingen funkar därhemma blir det bloggtorka tills på måndag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0