Snö. SNÖ!!

Det här är ju nästan festligt. Kom hem nyss, och på den tid det tog att gå från bilen till brevlådan och sen in till mig (vad kan det röra sig om totalt, 25 meter kanske?) hann jag få en snödriva i luggen! Jisses, ni skulle se de våte kjerringer som vräker ner!  (ja, lapphandskar alltså)

Kollade precis yr.no (är jag månne en väderfanatiker i vardande?) och - jippi! Minusgrader imorgon, och nästa dag, och nästa dag, och... men jag borde inte kikat på långtidsvarslet, för det är klart att de spår bakslag. Fem plusgrader och kraftigt regn i mitten av nästa vecka. Å andra sidan - fel har de haft förr, herrar (och damer) meteorologer! :)

(Nu är jag på väg mot bloggrekord - detta var tredje inlägget för idag, och förmodligen kommer det ett fjärde senare ikväll - då på tema litteratur. Men nu ska jag äta middag. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0