Mörkt

Ficklampa. Det är bra att ha med sig en ficklampa. För går man på kvällspromenad här i Kulstadlia, vilket jag just gjort, så är risken annars att man trampar ner i ett dike eller utför ett stup. Njä, kanske inte, men faktum är att det inte finns gatlysen längs alla gator. Många husägare har rejält tilltagen utebelysning så för det mesta märker man inte ens att gatlyset saknas, men där det är långt mellan husen blir det i det närmaste beckmörkt en höstkväll som denna.

Inte bara går det fortare att komma ur form än i form, det går också fortare att växa ur kläderna än i dem... Skärpning! Imorgon måste jag ha bilen på jobbet för jag ska på ett möte på lant-bruksskolan, men sen ska jag baske mig låta den stå!
_ _ _ _ _

Fjället som jag knappt sett en skymt av genom lövverket under sommaren tittar nu fram igen:



Oooooiiii! Kolla in zoomen på kameran - nu känns det ju nästan som om jag bor mitt i stan! :)




_ _ _ _ _

Herregud, jag lyssnar på en bok som gör mig andfådd! Harlan Cobens På grunn av et løfte - den är så spännande att jag önskar uppläsaren kunde läsa fortare! :) Igår när jag lyssnade i bilen på väg till jobbet insåg jag att jag trampade allt hårdare på gasen av ren spänning. Och det är inte första gången det händer. Inte bra! För att inte tala om den gången jag gallrade morötter och lyssnade på Harry Potter - och plötsligt upptäckte att jag slitit bort betydligt fler morötter än avsett...
_ _ _ _ _

Går det att göra hjärtformade biskvier? frågade någon häromdagen.

  Svar: JA! :) 

... fast det var lite pillrigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0