Närbilder

Enligt instruktionsboken till min nya kamera ska jag kunna ta bilder så nära som 5 cm från motivet. Vilket jag testade imorse:

     

   

Jodå, det gick ju skapligt! :)

(... fast jag har minskat ner alla bilder till 25% av ursprungsstorleken innan jag laddat upp dem,
annars orkar inte datorn med. Så ni får föreställa er hur skarpa korten är i utgångsläget...)

Bra zoom är det också på kameran. Lyckades fånga denne krabat som tydligen satt sig i sinnet att perforera en av telefonstolparna:



Vad annars? Jo, vi har rensat lingonen som vi plockade häromdagen, pappa och jag. Vi använde dock inte den norskkonstruerade (!) bärrensaren Rapp som jag ropade in på auktion här på ön för ett 15-tal år sedan:
 


Jag var den enda som bjöd på den (10 kronor om jag minns rätt) och många tittade lite medlidsamt på mig när jag vandrade iväg med den under armen. Och OK, jag kan inte påstå att jag använt den särskilt ofta - bären måste vara rejält stora för att inte ramla ut tillsammans med skräpet... Nä, vi rensade på traditionellt vis och skakade bort skräpet:



Ikväll har vi haft besök av kusinen med fru som kört upp från Halland och kom med kvällsfärjan. Jättemysigt!

Väderleksprognosen utlovar sydväst 6-10 m/s för morgondagen så min ursprungsplan håller. Åker iland med färjan 16.30 imorgon eftermiddag och startar färden mot Norge vid 8-tiden på söndag. Jisses, att en vecka kan gå så fort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0