Gullungar!

De små charmtrollen gör vad de kan för att skrämma slag på mig! Igår bytte fordonseleverna däck på min bil, idag har de rengjort sommardäcken och lastat in dem i bilen. Precis som i fjol kom killarna tysta och molokna tillbaka med bilnyckeln efteråt, tittade i golvet och mumlade "vi kraschade din bil" - men precis som förra gången var det en av dem som inte kunde hålla masken... :)

(jag lär förresten bli tvungen att pumpa ett av däcken emellanåt - det pyser ut luft och eleverna har inte hittat felet men ska kolla upp det närmare efter lovet om jag förstod dem rätt... tur att det finns många bensinmackar längs Blå Vägen...)

Sen har jag haft en elenergiklass här i dag - som också bestämt sig för att ge mig gråa hår. Efter ett impoviserat bokprat (fick sisådär en kvarts varsel) skulle gänget låna varsin roman. Och alla ville givetvis ha den kortaste och tunnaste jag kunde hitta... Fullt kaos och inte kunde de riktigt hålla tassarna från min dator heller när det blev dags för utlån. Jag höll dem från tangentbord och scanner så gott jag kunde - mitt i alltihop sa en kille "du tycker att vi är bra jobbiga, va?". Nää, de var urcharmiga hela gänget! Visst, lite väl mycket energi i armar och ben (och framför allt fingrar) men väldigt pratsamma och trevliga. Och de gav mig faktiskt en del tips på böcker de tycker jag bör köpa in: K-serien av Johan-Arnt Strøm, romaner om vikingatiden/krig/vapen, fler delar i Grøsserne-serien (=Kalla kårar). Och jag köper, såklart! Har fortfarande kvar en del pengar av årets budget, men det minskar snabbt...

Och så har jag fått en kommentar angående min klädsel för dagen; svarta strumpbyxor, brun kjol, svart v-ringad tröja. "Ska du på begravning?" sa en elev och tittade medlidsamt på mig. Eeehh?? Imorgon kommer jag i knallrosa! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0