Inställt

Ibland är det bra att jag inte kommer mig iväg från jobbet i tid! Precis innan jag skulle åka hem fick jag nämligen oväntat besök - ett par som har fritidshus på Holmön! Jättekul!! De hälsar på hos en av sina vänner, som bor på samma gata som min skola.
_ _ _ _ _ _ _

Äsch. Kvällens konsert med Jørn Hoel och Steinar Albrigtsen är inställd på grund av sjukdom. Himla synd!!! För er som inte vet vilka de är, klicka här så får ni höra hur de låter (fast det är
en ganska skränig inspelning och ingen av mina favoritlåtar - men det var den enda jag hittade i
hastigheten).

(förresten, när jag är inne på temat norska låtar, lyssna också här och här - två av mina favoriter så långt. Är fasligt obevandrad i norsk musik men ska försöka bättra mig...)

Jag får trösta mig med att det blir en ny Hoel/Albrigtsen-konsert den 19/11 och att jag kan byta in min biljett mot en ny till det datumet. Och så får jag väl se det positiva med att inte gå på konsert ikväll: jag får mer tid till att baka och fixa inför helgen (nej, det blev inte färdigstädat igår kväll och jag har dessutom tänkt hinna göra en paj).

Väderprognosen tillsäger förresten att det kan bli lite sol på lördag trots allt. Hurra! Jag vill ju visa Mosjøen på sitt vackraste.

Så här kan annars ett väderomslag se ut - snacka om snörräta moln! :)


_ _ _ _ _ _ _

Överlevde dagens läsprojekt också. Även här var väl entusiasmen något begränsad inför en heldag med bibliotekarien, men inte värre än att vi fick det att funka någorlunda. En av killarna som på förmiddagen stönade att "varför måste du vara här hela dagen" tinade upp vid lunchtid och visade mig en bild på sin mycket ludna och mycket stora och dessutom tämligen giftiga handflatsstora spindel, och log glatt åt min reaktion. Ivrigt berättade han så om alla sina husdjur och att han funderar på att köpa en skorpion eller två. Jaja, så har vi fått kontakt i alla fall! :)
_ _ _ _ _ _ _

Dagens citat - kommer inte ihåg ordagrant, men nåt i den här stilen:

Det er uunngåelig å bli gammel,
men du velger selv når du vil bli voksen.

Så sant! :)
_ _ _ _ _ _ _

Nu börjas det. Har redan fått min första biskvibeställning inför julen...!

Kommentarer
Postat av: Robert Bakkemo

Noen norsk på norsk: Dronning mauds land, Fabel, Vamp, Hellbillies, Norsk utflukt, Henning Kvitnes

2008-09-20 @ 00:22:35
Postat av: Jenny

Takk! Skal sjekke disse! :)

2008-09-20 @ 19:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0