Intelligent svenske

Jag formligen tjöt av skratt åt den här vitsen:

To svensker snakket sammen.
Den ene sa til den andre: "Jag är intelligent."
"Inte jag heller", svarte den andre.


Kollegan som berättade den var först lite ängslig att jag skulle ta illa upp. Inte då, man har väl humor! Och en viss självdistans... :)
_ _ _ _ _ _

Var hos optikern idag och kollade synen. Har haft samma styrka på glasögonen sen jag fick mitt första par för 14 år sen - och nu behöver jag svagare glas! Det ni! Det fantastiska priset 1395:- för två kompletta glasögonpar visade sig dock vara - just det, fantastiskt. I verkligheten tillkommer 1.500:- för en dyrare sorts glas i det ena paret (nåt med att bågarna inte skyddar hela vägen runt och att ett standardglas snabbt kan bli skadat). Så naturligtvis syn-undersökningen, samt antireflexbehandling på par nr 2. Men en slutsumma på ca 3.700:- är ändå inte alltför blodigt. Och med tanke på att jag på 14 år endast avverkat två par, så var det på tiden att byta!
_ _ _ _ _ _

Tillbaka till Herr Gårman-skyltarna vi funderade över förra helgen. I Sverige är det nu på gång med Fru Gårman:



Jisses! Jag kan då inte påstå att jag nånsin känt mig diskriminerad för att det är gubbar på skyltarna...

På Jersey, där jag och syrran var på semester sommaren 1995 (mer om detta en annan gång) fanns det flera charmiga vägskyltar. Eller vad säger ni om dessa:

 

 - att den behövdes blev vi snabbt övertygade om:

Och så tyckte vi den här var himla gullig:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0