Marka runt

Det såg rätt lovande ut imorse:



... men sen visade det sig att den av meteorologerna utlovade solen var dubbelbokad och istället valde att visa sig i Umeåtrakten (vilket har jag hört från säker källa). Så här i Vefsn har vi haft en gråmulen dag och ca +10. Mina planer om att köra Villmarksvegen (eller i alla fall delar av den) gav jag upp. Det får bli en annan helg! Istället har jag tagit mig Marka runt på cykel, något som enligt flera (rätt vältränade) kollegor tar runt en timme. Pöh, säger jag. PÖH!! Men så hör jag ju heller inte till den vältränade kategorien. Dessutom är det ju det där att jag stannar och tar kort hela tiden. Sånt tar tid! :)

     <- BH för kossor??

   





 

Smal och slingrig väg - förstås...!

   



Gång- och cykelbron över älven och E6:an är en sån där ranglig sak som gungar och skakar när man går över den...

   
_ _ _ _ _ _ _

Mp3-spelaren fungerar finfint! Lyssnar just nu på Knut Nærums Monster - en deckare (kan man kanske kalla den) om Norge år 2012 när isbjörnarna på grund av den globala uppvärmningen ändrar beteendemönster och rör sig i snabb takt mot fastlandet. Ingen vill tro på en galen forskare och hans assistent - framför allt inte myndigheterna som satsat hårt på att öka inflyttningen till landets norra del - men hotet växer för varje dag... Artar sig att bli en ruskig historia! Och det är inte utan att man undra om det kan ligga något i den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0