Obeslutsam - eller motsatsen

Går du på trynet,
går du i hvert fall fremover!


Jo. Man bör ju ha en positiv inställning till livet! :)

Alternativet är Murphys lag (eller Lagen om alltings jävlighet):
Om något kan gå fel, kommer det att göra det.
Denna har utvecklats i olika versioner. Här är några favoriter:

Söderbergs glaslag: Inget glas rymmer ens hälften av det som rinner ut då man slår omkull det.
Murphys kopieringslag: Läsligheten hos en fotostatkopia står i omvänd proportion mot vikten av det som står på den.
Lagen om selektiv gravitation: Varje föremål faller så att det ställer till den största skadan. (Jennings följdsats: Chansen att en tappad smörgås faller med smöret nedåt är direkt proportionell mot priset på mattan.)
Barnlagen: Ju mer påbyltat ett barn är, desto större är sannolikheten för att det blir kissnödigt.
Murphys prioriteringslag: Vad du än måste göra måste du göra någonting annat först.

... och så vidare. Muntert värre... :)
_ _ _ _ _ _

Vaktmästaren skakade på huvudet idag när jag fortfarande inte lyckats bestämma var  
bibliotekets glasmonter ska placeras. "Och bestämmer du dig så ändrar du dig väl så snart vi flyttat dit den", konstaterade han (han vet numera hur jag funkar - dessvärre). "Jooo...", erkände jag, "men så är jag ju också svensk". Vilket han inte tyckte hade med saken att göra: "Jag tror det har mer att göra med att du är kvinnfolk". Ehm. Ja. Kanske det.

Fast jag har kommit på att jag kanske inte är så obeslutsam ändå - utan himla beslutsam. Jag fattar nya beslut - precis hela tiden!!! :)
_ _ _ _ _ _

I frånvaron av nytagna bilder från ett gråkallt Vefsn (fast nu har det klarnat upp, blir säkert halka i natt) kommer här några av mina favoritseriestrippar. Säkert inte lov att lägga ut dem såhär utan upphovsmannens godkännande (men de kan ju se på det hela som gratisreklam):

Sigges Lagun:



Kalle & Hobbe:



Gustaf:



Och till sist - ja, vad är det den här serien heter... jag kommer inte på det!



Godkväll!
_ _ _ _ _ _

Tjoho, fick en snilleblixt och har sparat om Holmöartikeln så nu går den (nästan) att läsa! Scrolla neråt eller klicka här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0