Snö på fjället

Det blev en vecka utan snö på Øyfjellet. Förra helgen regnade den sista snöfläcken från i vintras bort - imorse låg det nysnö på toppen. Vintern närmar sig...

Jag törs inte köra till Sverige med sommardäck på fredag, killarna på fordonsutbildningen ska byta däck på bilen innan jag åker (igår var det faktiskt snöslask på Krutfjellvegen, meddelade Vegvesenet). Ifjol tog jag mig fram och tillbaka med sommardäck vid den här tiden, men det var med minsta möjliga marginal. Några dagar senare slog halkan till... Fast nu när jag byter däck lär det väl bli sensommarvärme och torra vägar! :)

Jo, vi har alltså höstlov nästa vecka. Elever och lärare, vill säga. Själv tar jag kompledigt - har ganska mycket inarbetad tid... :) Och jag åker såklart hem - hoppas på bra väder så jag kan åka ut till Holmön (ingen storm, tack!) och så ska jag hinna hälsa på hos kollegorna på Parkskolan, träffa kompisar, serva bilen m.m. Gissa om veckan bara kommer svischa förbi??
_ _ _ _ _ _

Dagens roligaste översättning:

Jättegärna! = Giant brain!

Hi hi...!!!

Kommentarer
Postat av: Tor Audun

Gamle mennesker sier at snøen skal legge seg 7 ganger i Øyfjellet før det blir vinter nede i byen så vi har god tid til å finne frem vinterutstyret.

2008-09-29 @ 17:34:57
Postat av: Jenny

OK, bare å ta det med ro, da! :)

2008-09-29 @ 19:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0