Stadsparken

Stadsparken i Mosjøen fredas! I samband med Kulturminnesåret 2009 utser riksantikvarien tolv platser runt om i landet som skall fredas - för att de är "områder og institusjoner av nasjonal verdi".

Idag var det invigning av parken efter de senaste årens restaurering, se mer här. Redan 1876 avsattes mark till parken, sen har den byggts om och till i omgångar - en tag ville man göra parkeringsplatser av den! - och om jag fattat rätt är den nu indelad i områden som speglar olika tidsperioder.

Nä, jag var inte på invigningen. Ska ta en promenad genom parken en annan dag. Bilder kommer! :)
_ _ _ _ _ _ _ _

Vessla heter snømus på norska!

Kommentarer
Postat av: Marie

Men hjälp så fel jag läste! Kan man få dyslexi?

2008-09-07 @ 16:32:56
Postat av: Jenny

Du - med tanke på att jag också läste fel, fastän jag själv skrivit texten (!!!) så tror jag inte du behöver vara alltför orolig... eller så bör vi blir förskräckta båda två... :)

2008-09-07 @ 16:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0