Bysprinten 2009

Vilken dag!! 

Strålande väder (med undantag för världens snöby mitt i tävlingen), mycket folk och härliga skidåkare som bjöd på sig själva - både Odd-Bjørn Hjelmeset och Thomas Alsgård framkallade vilda skrattsalvor hos publiken. Hjelmeset var min stora favorit (i brist på svenska deltagare...). Han verkar vara en riktig mysprick! Och tämligen otippat lyckades han krångla sig till final. Även om han gick på pumpen där...

Först ut var dock en annorlunda föråkare - Ann Karin! En av våra lärare, för dagen på möhippa!



     



     

Dagens segrare blev, inte alldeles oväntat, Ola Vigen Hattestad och Aino-Kaisa Saarinen - och efteråt åkte de ärevarv längs banan där publiken ivrigt sträckte ut händerna. Och JA. Jag lyckades ta på dem båda två!!! :) Fast fullt lika salig som ungarna som stod mittemot blev jag kanske inte - de tittade med vördnad på sina vantar och jag går ut ifrån att det blir våldsamma diskussioner hemma när de en vacker dag behöver tvättas. Det kommer ungarna knappast att gå med på...

   

Mer om Bysprinten på Helgeland Arbeiderblads hemsida!
_ _ _ _ _


Hittade valsedlar till europaparlamentsvalet i brevlådan när jag kom hem. I princip anser jag att man ska utnyttja sin rösträtt - det är ju därför vi har demokrati - men när det gäller detta val är jag helt borta. Har ingen aning om vilka som kandiderar eller vad de står för. Det var en annan sak för några år sen när Jonas Sjöstedt från Umeå kandiderade, då var det liksom inget att fundera på. Men det lutar åt att jag blir soffliggare i år...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0