Russekort

Här i Norge har avgångseleverna russekort som de delar ut när det närmar sig studentfiran-de (har vi nånsin haft nåt liknande i Sverige?? Kan inte påminna mig att vi hade nåt sånt när jag var student???). Och nu har de börjat... REDAN! Är det inte lite tidigt? Men hur som - jag har fått flera. Och så har de plitat ned kommentarer på baksidan: "Årets beste bibliotekar", "Kjære Jenny du e den beste", "Love U" etc. Johoja! :)

En av tjejerna har ett himla bra citat på sitt kort:

Det gjelder å ha mot til å være den du er,
og ikke miste motet fordi du er den du er...


Jag har börjat klistra upp korten på glasväggen bakom lånedisken. Men så kom en tjej från en annan klass - som inte är en avgångsklass - och tyckte att jag minsann borde ha en bild av dem också. Så nu har jag fått ett klassfoto av dem, som jag också klistrat upp. "Då kan du bara vända på huvudet så ser du oss och så blir du på gott humör!"

Kan inte fatta varför jag var så skeptisk till skolbibliotek en gång i tiden? Jag skulle aldrig sätta foten i ett skolbibliotek, det var ett som var säkert. Och nu? Kan inte tänka mig nåt bättre!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0