Mysungar!

Varför blir jag inte förvånad? Ytterligare ett förslag:
"Jenny, varför blev du inte läkare? Jag tror du skulle ha passat jättebra som det!"

Aaaagh.

Fördelen med att jobba på en skola som inte är så stor (i alla fall om man jämför med många svenska) är att man lär känna eleverna på ett helt annat sätt. Och jag är (glatt) överraskad att så många faktiskt vet vad jag heter - och de flesta hälsar dessutom gärna med namn.
Alternativt vrålar av sina lungors fulla kraft...

"Jenny! Jenny!!! Jeeeenny-y-y-y-y-y-!!!!! Titta här!"
Lycklig elev med bilnycklar i handen. Bara att gratulera till körkortet!
Och hoppas att han tar det lugnt i trafiken...

"Jenny, kan inte du reservera soffan åt oss på lunchrasten? Snäääälla, vi är ju dina favoriter..."
Njä, det funkar inte riktigt så.
"Men tycker du inte om oss?!"
Jo, såklart! Men jag tycker ju om er allihop och jag kan inte reservera soffan till alla.
Det finns inte plats!
"Men köp en soffa till då..."

"Jenny, vill du höra en svenskevits?"
Varpå jag peppras med minst tio. När jag påpekar att jag ju faktiskt kan bli sårad, har de inte tänkt på det, då tittar de förvånat på mig och utbrister: "Näää, inte du!"
Antingen har de insett att jag har humor - eller så ser de inte längre på mig som helt svensk! :)

"Jenny?"
Mmm.
"Du... du måste verkligen gilla ordning..."
Hm. Jo. Ja. Ska ett bibliotek funka måste man ha ett system. Att det sen i stort sett bara är jag som begriper mig på det gör ju möjligen att jag framstår som en petimeter (eller heter det petimäter?). Om än en ganska flamsig sådan... :)

Förresten, har jag berättat det? Killen som hotade med att fixa ett abonnemang på Vi Män - han dök faktiskt upp med ett nummer häromveckan. Efter en låååång diskussion och en kortare brottningsmatch (jodå, jag hugger tag i eleverna när det behövs och än så länge är det ingen som verkat ta skada av lite kroppskontakt...) - så konfiskerade jag tidningen. Den ligger inlåst på mitt kontor till frustration för mer än en läslysten kille. "Jenny, nu är du alldeles för pryd, det är ju ändå mest vetenskapliga artiklar i den" sa en av dem. Jaha, men läs Illustrerad Veten-skap om det är vetenskapen ni är ute efter. Hah, där fick jag er!! :)
_ _ _ _ _

Här ägnas kvällen åt bakning. Tänker överraska släkten med lite fikabröd på torsdag när jag kommer till Malå - eller överraska och överraska, åtminstone mamma och Per kommer helt säkert att ha läst detta innan dess... Nåja, i alla fall: det blir Sonjas chokladrutor, en lingonkaka samt eventuellt syjuntekakor (om jag fortfarande har baklust imorgon kväll för ikväll ska jag ge mig efter lingonkakan). Och så har jag tekakor i ugnen, men de ska jag ha som färdkost! :)

Kommentarer
Postat av: TinaO

Ja, vad är det med gymnasiekillar, våren och porrtidningar..? Jag vet inte HUR många frågor och förslag jag fått den här veckan! Eller är det kanske någon ny sport de har startat? Typ, "se hur länge bibliotekarien orkar diskutera innan hon gör som vi vill"?



I så fall säger jag bara - "HA! Lycka till!!" Eller hur? :)

2009-04-29 @ 13:51:24
URL: http://tinaottosson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, nog verkar de ha fått lite fnatt, allt... Men de kan ju fortsätta drömma - vi viker oss INTE!! :)

2009-04-29 @ 19:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0