Bli kjent-dag

Idag har hela skolan varit uppe på Mosåsen, ätit varmkorv och umgåtts. Idrottslärarna hade med sig kanoter och kajaker för dem som ville prova på, och många passade på att ta med sig sina hundar på promenad. En och annan fick panik när det visade sig vara gott om getingar (fast om nån blev stucken vet jag inte?). Växlande molnighet och ganska varmt - en skön dag i friska luften.



Och sen har jag plastat och registrerat 45 ex av en lärobok i naturkunskap, 10 ex av en i matte, 7 ex av Verkstadshandboken, samt 28 ex av läroböckerna i spanska/franska/tyska. Men nu struntar jag högaktningsfullt i arbetsböckerna i nyss nämnda språk - jag orkar inte mer idag!! Ska hem och duscha, sen gå till en kollega och äta ost & kex. Är det fredag så är det!! :) Fast det blir inget vin - hu. Har bett om att få cola...
_ _ _ _ _

Jag vet, jag vet, Øyfjellet är definitivt överrepresenterat bland mina foton trots att jag helst skulle vilja flytta på hela bergknallen! Men det var rätt fint imorse i morgonsolen...


_ _ _ _ _

I helgen ska jag dock titta på andra bergknallar - kör norrut till Saltdalen imorgon, där syrran och hennes kille ska fiska i några dagar. Vi ska umgås, grilla, besöka Arctic Light (ljusstøperi), gå på tur - men JAG tänker INTE fiska, för se det där med sportfiske har jag aldrig förstått mig på - nehej, lägg ut nät, vänta ett par timmar, dra upp - klart. Effektivt och bra!!. Gå inte i taket när du läser detta, Rickard... du vet att jag är ett hopplöst fall... :)

Det här blir en mysig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0