Glad överraskning

Tjohej! Kollade mitt svenska konto via internetbanken (måste föra över till det norska för att klara hyran... bilen, ni vet... suck). Och döm om min förvåning när det står att jag imorgon ska få utbetalt drygt 6.000:- i lön från Örnsköldsviks kommun!! VA?! Kan det stämma??? Tillåt mig tvivla, det som verkar för bra för att vara sant är oftast just det. Det är ju evigheter sen jag slutade - ska möjligen vara nåt slags slutuppgör eftersom min uppsägning trädde i kraft vid månadsskiftet. Nu har jag mailat min favoritlöneredogörare och bett henne kolla.
Håll tummarna...
_ _ _ _ _

Avdelningen fåniga norska ord: jag och Unni är (för ovanlighetens skull) oeniga - hon tycker glasögonfodral är ett himla underligt ord medan jag håller på att fnissa ihjäl mig över brillehus. Jaja. Men nu har jag hittat nåt ännu fånigare: nervøs fløyel. Vad det är? Ja, nåt slags tyg utifrån bilden jag hittade - förmodligen krossad sammet. Hehe.
_ _ _ _ _

Avdelningen fåniga bilder - fnissade gott åt dessa som en kollega skickade häromdagen:

   

Hm. Man bör tydligen vara försiktig med vem man anlitar som handyman...! :)
_ _ _ _ _

Det är inte snällt gjort av Coop att sätta ner mina favoritchips till halva priset när jag svänger in för att handla på väg hem från jobbet och är hungrig, trött och sugen på nåt gott... Tämligen omöjligt att motstå. Hmpf! :)

Kommentarer
Postat av: Tina

Aha! Det är DU som får min lön...!

2009-08-28 @ 14:53:37
URL: http://tinaottosson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ooops! Är det DINA pengar jag får?! Hm. Bugg i systemet...? :)



Trevlig helg!

2009-08-28 @ 18:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0