Korgfjellet del 2

Jodå. Det blev fjälltur!

Fast när jag kom ut från Esso efter att ha tankat och provianterat (deras kycklingbaguetter är
bara helt fantastiska, eller hur Marie?) började jag undra om inte det bästa vore att köra hem
igen...



Men vad fasen, hade nu yr.no lovat uppehåll från kl 14 så! Väl uppe på fjället var det mulet men uppehåll. Parkerade vid motellet och gick sen åt motsatta hållet jämfört med förra helgen. Hann plocka en halvliter blåbär (och klockan var exakt 14.00) när regnet började ösa ner. HALLÅ?! Enligt min mening är meteorologerna jätteduktiga på att förutspå att det ska bli sol, mulet, regn, snö etc etc - problemet är att förutspå NÄR det ska bli de olika vädertyperna.... hmpf. Jag övervägde att gå ner till bilen igen, men insåg att jag ändå skulle bli plaskblöt innan jag kom fram. Fasligt orutinerat, jag hade varken med mig regnbyxor eller gummistövlar (mamma, säg inget till pappa för då tar han sig för pannan och muttrar nåt om att "ungarna lär sig aldrig"... hehe!). Fast regnjacka hade jag i alla fall. Och det slutade regna efter en kvart ungefär. Men sen gick jag resten av dagen i plaskblöta gympaskor. Inget vidare. Bra fjällskor står på min inköps-lista, men jag får vänta tills nästa lön (omregistreringen av bilen dränerade kontot fullständigt).



     



     



     

     

Inte undra på att det går långsamt med blåbärsplockningen... jag stannar upp och tar kort stup i
kvarten, och står och fånstirrar på utsikten. Det är vackert även när vädret är knackigt!!
Hur mycket jag plockade? Tja, det blev väl 4 liter ungefär. Plus en halvliter som jag satte i mig...

Tvärnitade på E6:an och fotade Ømmervatnet i kvällsolen. Fullständigt spegelblankt...



Sen öppnade sig himmelens portar - regnet vräkte ner så jag hade svårt att överhuvudtaget
se vägen... Men hem kom jag!


Kommentarer
Postat av: Marie

De där mackorna är fantastiska, jaaaa! Nästan så att du får köpa med dig en och ta i frysbag när du kommer hit nästa gång!

2009-08-24 @ 22:26:59
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0