Norska skyltar

ÄNTLIGEN. Efter en helsikes massa tjafs har jag nu norska skyltar på min bil. Och för detta
har jag i skatt och engångsavgift betalat 85.991:- (norska kronor - kronkursen ligger nånstans
kring 1,15 så det närmar sig 100.000 svenska). Tycker nog att jag för denna summa kunde
fått skyltarna monterade, men icke. Så en snäll kollega kom mig till undsättning.
TUSEN HJERTELIG TAKK! Du ska få en burk biskvier som tack för hjälpen.

Gammal skylt:
 


...bucklan kom till på Maxi's parkering i våras, nån måste ha backat in i bilen
när jag var inne och handlade. Grrrr.


Ny skylt:



Alltså - det är värt några kronor bara att slippa EU-loggan...

Nu är det bara att tuta och köra!
Och så måste jag skicka in de svenska plåtarna till tullen.
Äsch, jag som tänkt behålla dem som souvenirer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0