Nytt skolår

Ja, då är vi igång igen. Idag vällde 500 elever in - rekordmånga, och det märks!
Det blir FULLT här på skolan i år!

Har hunnit låna ut böcker till 4 klasser hittills (av 31 - det exploderar imorgon...). Första gänget ut var idrottsettorna - och jag hann inte mer än hälsa dem välkomna förrän en av dem utbrast "Va?! Är du svensk eller?!" Jojo. En av kollegorna sa häromdagen att jag låter mer och mer som en vefsning - men tydligen inte tillräckligt för att lura eleverna...

Och en lärare på rundtur med en av de nya klasserna bestämde sig för att tydliggöra det hela ytterligare: han pekade på mig, konstaterade att "bibliotekaren vår er fra Sverige" - och så började han sjunga Jeg er ikke syk, jeg er bare svensk till allmän munterhet. Jag talade precis i telefonen med kollegan på ett av de andra gymnasiebiblioteken i stan, hon undrade säkert varför jag tappade tråden fullständigt och började frusta av skratt...
_ _ _ _ _

Ommöbleringen:

Före:  

Efter: 

Före: 

Efter: 

Före: 

Efter: 

Och så bakom min lånedisk just nu...:



... det kommer en "efter"-bild om några dagar när jag (förhoppningsvis) har klarat att låna ut det mesta till eleverna!

Nä, åter till böckerna. Jag var kvar på jobbet till 19.30 igår och har nån slags förhoppning om att inte behöva stanna riktigt lika länge ikväll. Det är mycket nu... :)
_ _ _ _ _

PS. Jag hade en himla tur häromnatten. Tio grannar på min gata fick däcken på sina bilar förstörda. Noterade när jag körde till jobbet på morgonen att det stod bilar med platta däck lite här och var, undrade först om det kunde vara en tillfällighet men sen läste jag om det i tidningen. Ingen tillfällighet, nej. Utan några ligister som varit i farten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0