Ren(are) bil

Nåt slags rekord, tror jag. Sen jag väl tagit skolans tvätthall i bruk har jag tvättat bilen TVÅ gånger på mindre än en vecka! I torsdags var bilen bara lite allmänt smutsig, men efter går-dagens tur till Tärnaby på delvis våta grusvägar liknade den mest en betongsugga...

De som verkligen kan det här med biltvätt och som är noggranna och systematiska skulle väl skaka på huvudet åt mig, för jag har säkert ett och annat att lära. Men jag har den blygsamma inställningen att bilen åtminstone ska bli renare än innan jag började. Och det lyckas jag med. Varje gång. Dessutom brukar jag få mig en dusch själv, jag blöter ner mig hur jag än bär mig åt. Som ikväll, när jag var trött och disträ, och micklade med vattenslangen så jag vände mun-stycket mot mig istället för från mig. Ni kan tänka er. Wet-look. Aaarrgh.

Men bilen blev rätt fin! :)


_ _ _ _ _

Det blev en entimmespromenad ikväll också, Åremma runt. Men imorgon. Då. Måste jag baka biskvier. Fick en beställning i början av semestern och lovade effektuera den så snart jag kom tillbaka till Mosjøen. Börjar bli dags...

Det här är förresten sista gången jag säljer dem för 5:-/st. Har bestämt mig för att höja priset med en krona (fast eftersom den här beställningen droppade in innan jag bestämt mig, så...). Får se om det kommer ha någon inverkan på orderingången... :)

Kommentarer
Postat av: Rickard.S

Tycker nog 6kr är för billigt,du skulle nog få sälja ändå om du tog så svindlande summor som 7 eller 8kr/st :)

2009-08-11 @ 22:36:07
Postat av: Jenny

Jag får väl smyghöja lite i taget... :)

2009-08-12 @ 15:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0