Hektiskt

Puh! So far so good! :)
Har lånat ut uppemot hälften av läroböckerna och hittills har det gått enligt planen. Men vilket förstaintryck de nya eleverna får av den förvirrade bibliotekarien som sprätter runt som en yr höna, det vete fasiken... Får väl försöka rätta till bilden senare, när de kommer på biblioteks-introduktion och jag får lite mer tid att presentera mig och vad som finns i bibblan. Om jag inte bara förstärker intrycket av virrpanna...

Och lunchen glömde jag bort. Hade en lucka i körschemat på dryga halvtimmen, men så var det fullt av pratglada elever i bibblan ("Hej Jenny, har du saknat oss? Vad har du gjort i sommar?") så när jag skulle till att äta min mackor var det bara fem minuter till nästa klass. Så då slängde jag i mig en Nutrilett-bar istället. Alltså, jag tror vad jag vill om att de funkar i viktminsknings-syfte (har i alla fall inte märkt ett dugg skillnad fast jag testat i perioder, men å andra sidan har jag nog inte testat med tillräcklig entusiasm...). MEN - de funkar rätt bra i så motto att man faktiskt blir mätt. Och klarar en eftermiddag av bokutlån innan det nu, vid 15-tiden, lugnat ner sig såpass att det blir tid för de där mackorna! :)

 Hmmm... funkar de???

Men återigen - jag klagar inte över att jag har mycket att göra. På det stora och det hela är det skitkul! Och jämfört med tjejerna på kontoret har jag det lugnt och skönt. De håller på att drunkna i jobb: all administration kring elever som vill byta program eller står på väntelista och undrar om de kommit in, stipendieansökningar, busskortsansökningar, registrering inför utlån av PC (nytt för i år, åk 1 behöver inte längre köpa egna). Med mera med mera, telefonerna går varma och köerna ringlar långa. Jag ser i alla fall slutet på min mest intensiva arbetsperiod!
_ _ _ _ _

Städade anslagstavlan utanför bibblan förra veckan. Glömde ta kort på hur det såg ut innan, men tro mig - det blev bättre. Särskilt som vaktmästaren efter ett litet missöde i våras sprutade vatten över hela tavlan så att allt som hängde där var ganska skrynkligt och missfärgat...



I fjol frågade eleverna konstant om jag visste busstiderna än hit, än dit. Nu har jag gjort det enkelt för mig! Trodde jag i alla fall... för nu är det flera som frågat hur man ska läsa tabellerna. "Jag fattar ingenting" är en kommentar jag redan hört flera gånger. Hm.
_ _ _ _ _

Och så försöker jag locka in eleverna i bibblan med budskapet att här finns nåt för alla - återstår att se om de tror mig... :)


_ _ _ _ _

Det är exakt 200 år sen Sverige senast var i krig. Och det sista slaget stod... i Sävar! Igår markerades detta med pompa och ståt - och kungafamiljen var på plats. Kanske man borde varit hemma och viftat med en flagga?? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0