Necessary tools

Från monteringsanvisningen till sofforna:



Men inte hittade jag några "nödvändiga verktyg" i kartongerna, inte! :)
_ _ _ _ _

Skulle förresten inte ha något emot en dylik händig herre i min vardag, och nu menar jag inte
bara vid möbelmontering. Vad jag skulle ha honom till? Jaaaaaa...

............ det finns ju en massa spännande användningsområden................

...men just nu skulle han fått ta sig av  avloppet under tvättstället som har korkat igen. Antagligen är det fullt av hår och annat läskigt. Normalt sett är det här en typisk "kan själv"-grej, jag är inte fjompig när det gäller sånt. MEN. Jag lyckas inte skruva isär rördelarna!!! Vågar inte ta i med alltför mycket våld, delarna är i plast och bäst vad det är kanske nåt spricker. Natur-ligtvis kan jag ju ringa på en trappa upp... men det går min ära lite för när.

Gårdagskvällens försök på avloppsrensning slutade med att jag hällde i en massa diskmedel (=fettlösande, tänkte jag...) och spolade massor med hett vatten. Tja... det hjälpte litegrann, även om det förstås inte funkar på sikt. Kanske klarar det sig i helgen i alla fall, jag får besök och det vore ju dumt om det blev helstopp då. Marie, i så fall får du helt enkelt försöka stå ut! :)

Och med nyss nämnda besök blir det ju knappast tid att sitta och plinka på tangentbordet, så 
- på återhörande på måndag!!!

Kommentarer
Postat av: Per

Det finns (i varje fall i den svenska dagligvaruhandeln) ett antal produkter som på kemisk väg skulle kunna vara till hjälp för avloppsproblemet. Se t.ex.

http://www.scjohnson.se/products/product.asp?idp=77&idb=5&idr=2

2009-08-08 @ 09:28:09
Postat av: Jenny

OK! Tack! Ska kolla det! :)

2009-08-10 @ 08:20:45
Postat av: Ica

Jag vet, det kan vara riktigt jobbigt i längden att vara "kan-självare". Skruvade själv isär och ihop motorn till gräsklippartraktorn i helgen och lagade. INTE roligt! Men det tycker ju och andra sidan inte min man heller att det är, så varför ska då han behöva göra det? För att han är man? Hoppas du hittar någon snart som kompletterar dig på alla nivåer.

Kram!

/ Ica

2009-08-10 @ 13:15:36
URL: http://icah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0