Valkamp

Det är snart val här i Norge. Valkampen är i full gång - här på skolan är det debatt idag. I matsalen (rätt utanför bibblan) sitter just nu en panel med representanter för alla de stora partierna och försöker övertyga eleverna om än det ena, än det andra. Säkert en massa goda argument men också en hel del floskler och nedlåtande kommentarer om alla partier utom det egna. Högtalarna håller på att sprängas emellanåt när nån i panelen verkligen vill göra sitt budskap klart och närmast vrålar in i mikrofonen.... Jag lyssnar med ett halvt öra men är alldeles för oengagerad för att riktigt hänga med och utnyttjar denna elevfria stund (de sitter därute allihop) med att försöka komma ifatt med ett och annat. Rätt skönt att jag inte har rösträtt här i landet - räcker så bra med de svenska valen... :) Fast häromdagen när en elev frågade vad jag skulle rösta på och jag sa att jag inte får rösta stirrade hon undrande på mig och det rent syntes att hon undrade varför jag blivit omyndigförklarad. Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0