Teknikstrul

Jag fick - äntligen - en ny dator på jobbet häromveckan!! Den gamla var så seg att det t.ex. inte gick att beställa böcker från internetbokhandlarna, för den orkade inte lasta upp beställnings-formulär och liknande. Och den hängde sig stup i kvarten. Minst sagt frustrerande. Men som sagt - nu har jag en splitterny!! Så ny att den gamla skrivaren inte är kompatibel... IT-killen provade flera olika (äldre) skrivare, men med samma nedslående resultat. En elev som betraktade det hela konstaterade att "ni kan kanske ta ned skylten där det står SKOLA och ersätta den med TEKNISKT MUSEUM?" Haha, det vore kanske en idé! :)

Ett alternativ var att låta mig ta över den i sammanhanget moderna elevskrivaren - men hur poppis hade jag blivit då? Kunde kanske lagt fram pennor och papper till eleverna och uppmanat dem att skriva av istället för ut? De hade nog hållit sig för skratt, de små liven...

Nåja. Till slut hittade kollegan en gammal stöt som hade rätt sorts kontakter och uttag. Så nu - JIPPI - har jag skrivare också! Även om den definitivt inte är av senaste modell och även om den tänker mer än lovligt länge innan den - motvilligt - hostar ur sig ark.
_ _ _ _ _

I ungefär en kvart idag hann jag tänka att "jomen, nu är jag nog snart ikapp med det allra mest överhängande". Men då! Kom det en leverans från bokhandeln - ett par klassuppsättningar med teknikläroböcker som vi efterbeställt då det visade sig finnas några kronor kvar av läromedels-budgeten. Och eftersom jag var medveten om att lärarna gärna vill ha böckerna typ igår så var det bara att sätta fart och kasta allt annat åt sidan. Plastade som en furie men jag hann inte riktigt klart... ska försöka få undan dem imorgon bitti innan första vändan med julnoveller.

Stressigt? Jo, lite. Fast jag skyller ju mig själv som inte säger ifrån och sätter gränser. Vilket i sin tur har att göra med att jag tycker det är så himla kul och jag vill ju så gärna hinna med allt. Kan man ha för roligt på jobbet???

Blir dock skönt med två veckors jullov vad det lider... jag erkänner! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0