Snälla elever

Tänk, vad jag har det bra!
Idag blev jag bjuden på jullunch - igen!! Av eleverna på helse&sosial denna gång.
Och nu kom jag ihåg att ta med mig kameran:

     

Och så beundrade jag de fina pappersstjärnorna som hängde i fönstren i klassrummet. "De har jag gjort, det är inte så svårt - man tar bara sex A4-ark, viker och klipper lite och häftar ihop dem", sa en av eleverna. You don't say?? Hm. Tror näppe jag skulle få till det. Men tror ni inte på sjutton - en stund efter lunchen kom eleven till bibblan med en stjärna. "Varsågod, du får den" sa hon. Wow!! Tack, Lotte!!



Inte nog med detta. Har fått julgodis också, av en av restaurangeleverna. Tack, Ine!!



Ni skämmer bort bibliotekarien... :)
_ _ _ _ _

Lång dag på jobbet igen. Klockan var närmare 18.30 när jag släckte och låste. Affärerna i centrum har öppet till 20.00 hela veckan, så jag bestämde mig för att leta julklappar. Hur många det blev? EN. Hur många jag fixat hittills? EN.

Uhu. Måste sätta fart! Tur att lillasyster är kreativ, och gillar att gå i affärer. Hon har fixat en massa för oss båda... bara för mig att betala min andel när jag kommer hem... :)

Kommentarer
Postat av: TinaO

Ja, visst har man det bra som skolbibliotekarie! =)



Dessutom har jag också en sån syster, och det är rent fantastiskt!! Det enda är väl att jag bara inte vet hur sjutton man någonsin ska kunna "betala tillbaka"..

2009-12-10 @ 08:14:32
URL: http://tinaottosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0