Dritkul

Kunde inte låta bli - har köpt en tomte till biblioteket:



Visst passar han perfekt bland alla böcker? :)
_ _ _ _ _

Träffade en kollega på stan igår, vi pratade om ditt och datt och kom in på att jag går runt i klasserna och läser julberättelser. Jag sa nåt i stil med att "nu har jag läst om mumintrollens jul säkert 15 gånger, jag kommer bli knasig innan jag läst den i alla klasser". Då tittade hon på mig och utbrast "men Jenny, du är bra konstig!". Hm. Antagligen för att hon menar att mumintrollen passar bättre på lågstadiet än gymnasiet (men jag lovar, gymnasisterna lyssnar andäktigt, de också!!). Intill oss stod en elev och hennes mamma, och det var inte utan att bibliotekarien blev både glad och stolt när eleven sa at "Jenny er ikke rar, hun er dritkul!". Hah! "Skitcool", den satt bra!!

Nä, dags att läsa mumintrollen. Igen!! :)
Sista gången innan helgen...
_ _ _ _ _

Kl. 10.15: ett litet PS!

Har nu återigen läst om både ovan nämnda troll samt Jul i Bullerbyn och några andra texter. En av eleverna sa efteråt: "Jenny, om jag blir lärare, då ska jag bjuda in dig att läsa i mina klasser varenda år, för du läser så bra." Wow. Tack!

Dessutom har elevrådet precis frågat om jag kan tänka mig att läsa julevangeliet på skolavslutningen. Gulp. I en smockfull matsal med 500 elever, plus lärare. Oooiiii. Jag har bett om en timmes betänketid. Men det lutar åt att jag gör det. Man ångrar ju för det mesta det man inte gör, och jag har varit feg så det räcker i mina dagar. Har hittat Astrid Lindgrens version, tror ni inte den blir bra? På svenska!! :)

Kommentarer
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

superfin:D

2009-12-11 @ 08:59:50
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0