Frysbox

Fortfarande har vi kvar en del snö (och is...), trots mildvädret tidigare i veckan:


_ _ _ _ _

Jag har köpt en frysbox! Elkjøp hadde kampanj på små frysboxar (99 liter) bara idag, för 999:- istället för 1999:-. Men tro inte att jag hann lägga vantarna på en sådan, nejdå. Utan det blev en på 145 liter. Som egentligen kostade 2500:- men jag fick 500:- i rabatt.

Om jag behöver en frysbox? Både ja och nej. Har en kombinerad kyl/frys, och dessutom ett litet frysskåp som jag fått överta av mormor. Och egentligen borde det räcka. Men dels krånglar kombiskåpet och gudarna vet när det blir reparerat (kylskåpsdelen går inte ner under +9, och frysdelen svajar mellan -8 och -14 så jag törs inte ha annat än bär i den, och firman som reparerar tar gooood tid på sig), dels är det ganska tjorvigt när jag bakar biskvier och kakorna ska frysas i en kvart innan de doppas i choklad. För en vanlig bakplåt får inte plats i skåpen utan jag opererar med diverse små fat och brickor. Mycket enklare då med en frysbox där man kan sätta ner en plåt utan problem. Fast när boxen är på plats tror jag att mormors lilla skåp får skatta åt förgängelsen... någon som behöver ett? Eller kanske jag tar det hem till Holmön.

Om jag har plats för en frysbox? Nja... måste städa och omorganisera mitt lilla kontor/extrarum (typ kasta ut skrivbordet...). Men det ska gå! Och så får jag försöka gulla med nån av kollegorna efter helgen, boxen står kvar hos Elkjøp för jag blev för snål för att betala 300:- i hemleverans. Ska se om jag inte kan muta någon av herrarna att köra hem den mot en burk biskvier... :)
_ _ _ _ _



Jag är tidigt ute. Har plockat fram en del av julpyntet. Redan. Men jag insåg häromdagen att det bara är två veckor tills jag åker hem för att fira jul, och när jag kommer tillbaka är det dags att städa undan julen igen. Så om jag ska hinna njuta av att ha det julfint måste det ske NU!!
_ _ _ _ _

Bibblans adventskalender är populär, det är tydligt. Det var över 80 elever som svarade på gårdagens fråga!! Men missnöjet breder ut sig bland alla de som inte vinner...
_ _ _ _ _

Ska ut och äta middag med några kollegor ikväll - i övrigt står i stort sett bara en sak på programmet i helgen: KAKBAK. Biskvier, såklart - men också (ännu) en laddning pepparkakor. De går åt som smör i solsken... :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att läsa om hur du har det i Norge. Blri lite avundsjuk och inspirerad. Kul idé med julkalendern!



Ha det gott i december.



2009-12-05 @ 17:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0