Tidig julklapp

På personalmötet idag delades det ut julklapp från vår arbetsgivare, Nordland fylkeskommune. Och tja, vad ska man säga? Det regnar en del i den här landsändan, så de klargula sydvästarna kommer nog väl till pass... :)



En och annan kollega såg lite misstänksamt på den tilldelade huvudbonaden - jag tycker det var en utmärkt julklapp!! Min gamla sydväst har sett sina bästa dagar och luktar omisskännligt av fisk... så jag tar glatt i bruk den nya! :) Dock inte just nu - för här har kylan slagit till. Kallt, klart och lite snö på marken - vackert!!
_ _ _ _ _

Idag har jag tagit influensavaccinet. Hittills känner jag inte av det alls, hoppas det fortsätter så.
_ _ _ _ _

Produktionen av årets sista biskvier pågår. Fick flera förfrågningar idag, men nu sa jag nej. Orkar och hinner inte baka fler!! Kvällens kakor är de jag ska ta hem till jul. Och njää, jag tror inte jag kommer att smaka av dem... har liksom fått nog för ett tag nu.
Några av eleverna frågade idag om jag blir rik på kuppen. "Du måste ju tjäna massor!"
Svar: nej. Inte massor. Men det är klart, några kronor blir det ju, och jag skulle inte baka kväll efter kväll och helg efter helg utan att ha nånting alls för det. Men det eleverna inte tänker på är att ingredienserna kostar, att resan t/r Hemavan för att proviantera kostar, att strömmen kostar... Nåja, jag har inte räknat på det, men vinsten täcker i alla fall inköpet av frysboxen! :)
_ _ _ _ _

Nu har jag fått en överdos av julmusik - har haft Absolute Christmas på repeat hela kvällen. Dags att slå av CD-spelaren, hänga lite tvätt och baka klart. Trodde jag skulle lägga mig tidigt ikväll. Hur optimistisk får man bli?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0