Middag

Vad som hände igår kväll?
Jag blev bjuden på middag! Hemma i lägenheten. Arne och Richard inviterade sig själva, ställde sig vid spisen och fixade lasagne!! (OK, jag hjälpte dem en del, men ändå!)

   



   

... dessutom diskade de efteråt, och torkade golvet. Jag är vederbörligen imponerad!

Till efterrätt fixade jag semlor. "Seriöst gott", tyckte killarna. Ja, det är ju liksom meningen... :)
_ _ _ _ _

Tur man har goda grannar. Jag körde fast med bilen när jag kom hem från jobbet igår efter-middag. Svängde in på min lilla uppfart men fastnade på halva vägen, med bakänden av bilen halvvägs ute på gatan. Kom varken fram eller tillbaka - för plogkanten jag trodde jag skulle klara att köra över var liiite högre än väntat - och som packad cement. Hämtade spaden, spadade frenetiskt, men däcken bara spann. Då kom grannen från andra sidan gatan: "Behöver du hjälp?" JA TACK! Så han knuffade på, och vips stod bilen där den skulle.

Tog INTE bilen till jobbet imorse!
_ _ _ _ _

"Grattis till förlovningen, Jenny!" hojtade en av kollegorna imorse. "Va, har du förlovat dig!?" sa en annan förvånat. I wish... Nädå, det var naturligtvis kronprinsessan Victorias förlovning hon menade! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0