Kramgoa killar

Hi hi... idag fick jag kramar av flera elever, med önskan om en trevlig helg. "Och bara ring om du har långtråkigt, så kommer vi och hälsar på!" Jo jo. "Du är min idol", la en av dem till. Hm, det tror jag ju knappast - men de är rätt söta när de säger så! :)

Har haft flera gäng med "vildingar" i bibblan idag - inte vilda på något negativt sätt utan bara väldigt livliga och ivriga, med fingrar som plockar och petar på precis allt. Lite lätt stressfram-kallande att försöka hålla dem under uppsikt, men jag klarar inte riktigt av att fräsa ifrån heller. Har svårt att utstråla den rätta auktoriteten... och sen blir jag ju sällan riktigt irriterad, utan glad när de väljer att komma till bibblan på raster och håltimmar (även om det inte är för att låna böcker). "Blir du aldrig arg, Jenny?" har flera av dem frågat - och så gör de sitt bästa för att testa mig, se var gränsen går. Jag har varnat och sagt att det finns en gräns och att den vill de inte uppleva. De tror mig inte...

Konstigt.

En av de (få...) saker jag är väldigt tydlig med är att ingen utom jag har rätt att vara bakom lånedisken. Och det verkar (de flesta) ha fattat. Några har försökt, men blivit vederbörligen åthutade - både av mig och av kollegor. Se där - jag kan vara sträng om jag sätter den sidan till!
_ _ _ _ _

 

Ett försök från killarnas sida att bättra på min lön (tips=dricks). Den fick stå kvar på lånedisken i sisådär tio minuter (tills de som placerat den där hade gått på lektion). Total inkomst: en enkrona + tre trasiga gem...
_ _ _ _ _

Det är inte lätt att får tyst på ovan nämna virvelvispar. Men det går. En av dem tjatade i veckor att jag borde köpa in Kamasutra i bilder. Tänkte först låna den från ett annat gymnasiebibliotek, men där hade den blivit stulen. Kollade i databasen och insåg att de flesta bibliotek har åtmin-stone en bok i ämnet, men inte vi. Så jag köpte in den.

Obetalbar reaktion. Hakeslepp.
Han hade nog inte tänkt sig fullt så explicita bilder... :)
_ _ _ _ _

Ännu ett exempel på det vingliga vädret i Vefsn:

 

Det är fem minuter mellan bilderna...

Kommentarer
Postat av: Vikarien

Vi fick också kramar idag! Fast av Alla Hjärtans-dag-haren... Jag har inte hört talas om henom tidigare, men hen finns! Jag har bildbevis!!

2009-02-13 @ 16:49:46
URL: http://tinaottosson.blogg.se/
Postat av: Tor Audun

Du.............den kamasutra boka............jeg har et forslag om hvor du kan ta den med deg og dra på besøk..............hehe....regner med du har sett eposten fra meg idag?..........da vet du hva du skal gjøre i helgen..............

2009-02-13 @ 18:49:07
Postat av: Jenny

Du og idéene dine... og det tror du at jeg tør?

2009-02-14 @ 21:16:42
Postat av: Tor Audun

Den som intet våger, intet vinner. Trodde du hadde forstått det nå;-)

2009-02-14 @ 22:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0