MER SNÖ



Högst pinsamt. Här har det snöat våldsamt idag - så när jag skulle köra in till centrum tidigare i eftermiddag, gick jag förbi min bil på skolans parkeringsplats två gånger innan jag hittade den under all snö. "Hur svårt kan det vara, du har ju den enda svenskregistrerade bilen", fnös kollegan när jag kom tillbaka. Som om registreringsskylten syntes under snömassorna! "Och du har den enda Skodan, du borde ju känt igen den på formen om inte annat" lade han till. Ehhh... jag borde väl kanske det. Det är nog sådana som jag som inte ska ha bil... :)

Har ingen brådska hem - om jag tar det lilla lugna kanske hyresvärden hinner köra uppfarten med snöslungan innan jag kommer... :) Inte för att jag har nåt emot att skotta, men det finns ju ingenstans att göra av bilen medan man skottar! Ute på gatan får den inte plats när det är plogkanter, inte utan att man blockerar vägen för alla andra. Nä, mycket enklare då att inte använda bilen alls, bara låta den stå och snöa över... imorgon återgår jag till att promenera!

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0