Geografiexpert i vardande

Jag ligger i hårdträning inför måndagkvällens quiz! Övar på länder i Afrika och stater i USA - två teman som dyker upp tätt som oftast. Och vi svarar fel stup i ett... Störst, minst, vilka som gränsar till varandra - sånt är bra att kunna. Men ifall jag nu lär mig det här - ska vi då slå vad att att nästa veckas frågor kommer att handla om Asien istället...? Hm - det vore nåt, inser jag just! Fick bara dryga 40% rätt på Afrika/USA-kartorna första gången (pinsamt, jag har alltid trott att jag varit bra på geografi) - men här fick jag 77% direkt (och 91% på andra försöket). Mera Asienfrågor, tack!! :)
_ _ _ _ _

Väderprognosen för idag utlovade regn och plusgrader. Fel! Det har varit minus hela dagen, och nederbörden har kommit som snö. En hel massa snö. Har varit ute och skottat två vändor. En och en halv timme på förmiddagen, "bara" en knapp timme nu ikväll. Hyresvärdarna är bortresta... har kastat längtansfulla blickar mot snöslungan, men jag har ingen aning om hur den fungerar så det är bara att glömma. Problemet är - som vanligt - att det inte finns nånstans att göra av snön! Så jag har skottat den nerför trappan ner till mig, för vidare befordran ut på gräsmattan. Ett spadtag i taget... Bra träning, antar jag - men nu har jag rejält ont i ryggen.



Om det fortfarande snöar? Japp.
Har en misstanke om vad som är det första jag får göra imorgon bitti...
_ _ _ _ _

SoP: tack för hjortronen ni lämnade här i höstas. Smakade bra med våfflor och grädde! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0