Citat

"Sverige är ett dåligt land, men det är i alla fall jävligt vackert."

Citatet är hämtat från en av böckerna om Martin Beck av Sjöwall/Wahlöö, förmodligen någon av de sista. Polismördaren? Minns inte riktigt.

Jag skrev B-uppsats i litteraturvetenskap om romanserien, och använde citatet som rubrik för hela uppsatsen. Vad den handlade om? Samhällskritiken i böckerna. Jösses, det är några år sen! Våren 1995, måste det väl ha varit. Jag hade fortfarande datorskräck och knackade ner hela uppsatsen på skrivmaskin. Minns fortfarande hur den stackars medelev som skulle läsa den inför opponeringen stönade högt... :)

I alla fall! Nu har en kompis gjort en koppling - är det det här som gjort att jag lämnat landet???

Nä. Sverige är inte ett dåligt land. Inte Norge heller.
Och båda länderna är jävligt vackra (ursäkta språkbruket).

Och båda länderna känns som hemma!! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Gammal eller inte,TorAudun,så är jag gammal nog att kunna vara din mamma!Fastän det det kanske inte bevisar så mycket ,du är väl fortfarande EN UNG MAN I DINA BÄSTA ÅR ??!!Eller?? och du, trots min nyfikenhet har jag INTE för avsikt att provligga nån soffa ,i synnerhet inte med sällskap!!Du förstår ,jag är inte bara gammal,jag är STOR också!Och soffan smal.Men du kan ju alltid dra över dig den blå filten som jag donerade!Lite värmer den nog!

2009-01-25 @ 18:22:39
Postat av: Jenny

He he - för er som bara läser bloggen sporadiskt måste kära mors och kära kollegans kommentarer framstå som tämligen obegripliga... :) Scrolla neråt så kanske ni fattar. Eller inte.



Hördu min moder - nu håller du på att ha kläm på både skiljetecken och versaler. Heja!!

2009-01-25 @ 18:35:24
Postat av: Tor Audun

Jojo nog kunne du vært min mamma, men da vet du jo også at man ikke trenger å ligge i bredd på sofaen. Den er lang nok til oss begge.

Og ja, alle mine år har vært mine beste år. Filten er stadig i bruk av elever så om jeg skal få prøve den må jeg nok dit etter skoletid.

2009-01-25 @ 18:49:29
Postat av: Jenny

Nämen hjälp, nu får ni sluta flörta!

Jag blir ju generad!! :)

2009-01-25 @ 19:17:27
Postat av: Tor Audun

Ja du er jo SÅÅÅÅÅÅ generead Jenny, hehe

2009-01-25 @ 19:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0