Det är mycket väder i Mosjøen

... som talessättet säger. Och i helgen har det verkligen stämt!

Skolans parkeringsplats
vid tolvtiden i fredags:                    ... och vid tolvtiden idag:
 
                               

Where did the snow go???

Det har regnat och stormat i stort sett hela helgen. Imorse var temperaturen uppe på +7 när jag åkte till jobbet. Jo, jag tog bilen - gav upp tanken på att promenera en dryg halvmil i hällande regn, när jag insåg att jag har glömt regnstället i Sävar... har visserligen ett till, men det håller inte riktigt tätt och då är det ju liksom meningslöst.

Fast imorgon ska det bli i stort sett uppehåll och på onsdag - håll i er! - utlovas -17 och SOL. Jojomensan! :)
_ _ _ _ _

Det blev en fasligt passiv helg, det ska erkännas. Var inte längre utanför dörren än vad som behövdes för att skaka mattorna och sängkläderna. Jo, jag har städat. Men i övrigt handlade helgen mest om filmer, böcker och datorn... Frånsett att jag får dåligt samvete så fort jag inte gör nåt "nyttigt" (hur nu det definieras) så var det rätt skönt att slappa! :)
_ _ _ _ _

Äh. Snacka om att bli missförstådd! Är det inte kommentarer när jag råkar ha på mig lila kläder (ni vet, det där med att färgen anses symbolisera att man är sexuellt frustrerad), så får jag höra att jag inte borde skriva så explicita lappar och lägga på lånedisken. Vad jag skrivit??? "Kommer snart". Vilket alltså ENBART är i betydelsen "Har gått ett ärende men är strax tillbaka igen". Och INGENTING annat. Men jag kanske bör formulera om mig så att det inte råder någon oklarhet. Hmpf! På det här viset blir väl biblioteket snart barnförbjudet... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0