Jag - en grottmänniska?



Eller hulemenneske, som det heter på norska.
Nja. Jooo. Kanske.
Somliga hävdar att jag murar mig inne alltför mycket. Är det inte i lägenheten så är det bakom lånedisken, eller i alla fall inne i biblioteket. Och jaaaa... lite av en enstöring är jag. Erkännes! 

Och så är jag trögövertalad i alla möjliga sammanhang. Tungbedt.
Jodå, det stämmer, det också.

Därmed inte sagt att jag inte tycker om sällskap. För det gör jag.
Så kanske borde jag ta och avlägga ett nyårslöfte? Jag ska försöka bli mer social!!
Börjar med att gå på personalfest imorgon. Fast jag har deklarerat att jag ska dit och äta middag och sen åka hem igen... :)

(i ärlighetens namn ska tilläggas att jag har hyfsad fest-statistik på jobbet så långt: vid tre - av fem - fester jag hittills varit med på har jag inte kommit hem förrän efter 03.00 - det är väl inte sååå illa av en enstöring? Ibland kryper jag ut ur grottan!)
_ _ _ _ _

"Man blir inte sämre för att någon annan är bättre"

Klokt citat som är Krister Henriksons motto (och som jag snodde från Anna-Carin Olofssons
hemsida).

Och ett annat citat - fast jag kommer inte ihåg det ordagrant - från kollegan:

"Man ska passa på att ha roligt medan man lever - för sen ska man vara död ganska länge..."

(sen har han en massa andra citat varav inte alla riktigt lämpar sig för tryck...)
_ _ _ _ _

Vilka fantastiska norska ord det finns! Vet ni vad de kallar midjeväskor här borta? RUMPETASKE!!
_ _ _ _ _

Jag har haft en sån där dag när grodorna hoppat ur min mun. Mycket av det jag sagt har låtit helt annorlunda när det kommit ut än vad det gjorde på tankestadiet. Lyckades förolämpa kollegan när jag påpekade att hans allmänbildning skulle göra honom till en bra bibliotekarie. Det var tänkt som en komplimang, jag lovar!!! Men sättet jag formulerade den på gjorde det till en ganska tvivelaktig sådan... SORRY! :)
_ _ _ _ _

Som sagt - skönt att det blev kallt och vintrigt igen!! Det var -15 när jag gick till jobbet imorse,
och -17 nu ikväll. Fast nu behöver det inte bli kallare...


Kommentarer
Postat av: Tor Audun

Vi har jo også det norska ordet ROMPERACER som er et lite akebrett som passer perfekt........nettopp under rompen;-)



Sensurtesting:

Jeg får vel prøve å holde noen av mine sitat for meg selv. Men når noen sier at det er bare å trykke på knappen så kommer de.............ja da tenker jeg mitt;-))

2009-01-15 @ 22:20:07
Postat av: Jenny

Spørs om ikke det tilsvares av det litt artige svenske ordet "stjärtlapp"...???



Jajajaja... jeg har en unik evne til å snakke først og tenke etterpå... og da sier jeg av og til ting som kanskje ikke er helt veloverveide... :)

2009-01-15 @ 22:41:35
Postat av: Tor Audun

Men moro, det har vi det.

2009-01-15 @ 23:47:11
Postat av: Jenny

Ja, det har vi!!! :)

2009-01-16 @ 18:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0